Da wo ich war, waren die meisten (nicht alle) Kollegen einfach nur unfreundlich, mega frech und ließen das mit Blicken und nicht begrüßen spüren, obwohl man gerade mal einige Tage da war. Ich hatte vorher noch nie im Einzelhandel gearbeitet und hatte nicht einmal eine Einarbeitung und es wurde ohne Scham schon hinter meinem Rücken gelästert, ich sei zu langsam usw.
Das größte Problem war aber, dass jeder irgendwas anderes sagte, der eine sagte, das macht man so, der andere sagte so. Durch die Lästereien strengte ich mich an schneller zu arbeiten, was sich auch besserte, auch erledigte ich immer meine Aufgaben, die ich machen sollte, aber dass reichte nicht. Ich tat wirklich alles, viele Kollegen, die seit Jahren dort waren, waren nicht mal besser als ich. Was die bei H&M wollen ist einfach Fake zu sein. Man muss sich bei den Führungskräften einschleimen und hinten rum andere schlecht machen, um selber gut dazustehen, wer nicht so einen Charakter besitzt, hat verloren. Und diese aufgesetzte Freundlichkeit, die zwischen allen herrscht, aber hintenrum jeder hinter jedem herzieht, mir ist einfach nur übel geworden.
Ich wurde 3 Wochen vor meiner Probezeit gekündigt (habe 3 Wochen Urlaub bekommen) und nichts wurde wertgeschätzt. Das ist eine Beleidigung, dass die mich so schnell loswerden wollten, obwohl ich immer alles gemacht habe, sei es die Anprobe, die Abteilungen durchräumen etc. Zeitgleich begann auch eine andere Kollegin an dort zu arbeiten, sie bekam eine Kassenschul
Neben einer grottigen, Tarifbasierten Vergütung die die ersten 12 Monate unter dem Einzelhandel-Standard von 11 Euro liegt, bietet das Unternehmen wenig Organisierung und Vertrauenswürdigkeit.
Bereits beim Bewerbungsgespräch wird mehr Geld nach "wenigen Monaten" versprochen, was dann schnell in 12 Monate ausartet. Dir werden Prinzipien und Orga versprochen, wenn die Läden selber immer unterbesetzt und komplett chaotisch sind. Ich habe 4 neue einfach gehen sehen innerhalb von 3 Wochen, weil alle neuen natürlich des Todes ausgenutzt und ständig für jede Kleinigkeit angerufen werden, denn warum sollte man den besser bezahlten Kollegen mehr Stunden anbieten wenn doch die neuen Kräfte viel günstiger sind? Jeden Tag wurde der Arbeitsplan 6-8 Mal herumgeschoben, Menschen wurden in der Kinderabteilung ganz allein gelassen und mussten die Kasse so wie das durchräumen alleine machen, es ist alles so fake und aufgesetzt. Wenn wenigstens das Geld stimmen würde wäre ich okay damit gewesen.
Ich kenne Einzelhandelsarbeit sehr gut, und alle meine Kollegen waren solch nette Menschen, bei denen es mir einfach leid tut dass sie jeden Tag in so einem Tageslichtlosen Gefängnis sind.
Ein Konzern der jeden Tag neue Abenteuer aufweist.
Man lernt Multitasking-fähig zu sein, ein Team zu bilden und einen Rundum-blick zu erhalten.
Man sollte Stressressistent zu sein.
Durch die verschiedenen Aufgaben lernt man sehr viel. Routinen werden immer wieder neu aufgelebt.
Man hat immer wieder Schulungen betreff den Routinen, und den Umgang in verschiedenen Bereichen.
Wenn man sein Ziel im Konzern sieht kann man sich freiwillig für mehr Verantwortung berufen und sie ausüben.
Thema Sicherheit und die Inventur sind daher in dem Bereich sehr wichtig und bieten einem die Verantwortung zu übernehmen und monatliche Checks auszuüben. Schulungen sind in der Regel auch immer wieder vorhanden.
Es finden immer wieder Umbauten in verschiedenen Abteilungen statt. Sofern man daran beteiligt ist lernt man auch das Visual Merchandising und die kreative Seite auszuüben.
Eigene Verantwortung in eigener Abteilung erforderlich.
Umsatz orientiertes und wirtschaftliches Denken ist gefragt.
Menschenkenntnis und Umgang mit Menschen ist enorm wichtig.
VorteileMan lernt viel und wird umsichtig und lernt im Team zu arbeiten
Fast pace, fun work if you really like a fast envitoment!!
H&M is a really fast paced company so if you are more on the laid back side do the rest of the team a favour and don't even think about working there because you guys are annoying and cause even more work.
I liked most of my co-workers and most of them are still my friends.
Every day is different that is what I really appreciated in the VM job.
Hmm the hardest part of the job is probably the fact that you have to be really quick with coming up with a solutions for the problems the sales advisors are having with placing new garments in the store :-)
I loved to work for H&M although it is a very stressful job but I personally prefer fast than slooooow.
Managment is cool, at least like 90% of them.
And one advice if you want to achieve something than you shouldn't be shy to communicate and tell co-workers and managment your rasonable ( not emotional ) opnion!!
VorteileBenefits, good pay, great hours, gift certicifates twice a year, employee discount
NachteileThe management can be a little bit chaotic sometimes
Bis jetzt der beste Arbeitgeber gewesen. Tolles Team, super Arbeitsatmosphäre. Man bekommt Mitarbeiterrabatt 25% und noch Zuschläge wenn man Spätschicht arbeitet. Natürlich ist es auch mal stressig bei der Salephase, Weihnachtsgeschäft oder Blackfriday. Aber das Team hält so gut zusammen, dass man das gemeinsam schafft.
Zusätzlich bekommt man auch Gutscheine und Zuschläge wenn man bei Verkaufsoffener Sonntag arbeitet (freiwillig).
Man bekommt Urlaubs- und Weihnachtsgeld und wird fair bezahlt. Es gibt einen Wunschbuch wo man sich seine freie Tage wünschen kann. In der Regel hat man ein Samstag im Monat frei. Auch wenn es nicht immer geklappt hat, hat das trotzdem super funktioniert und man hat Lösungen gefunden.
Ich war sehr zufrieden und kann es weiter empfehlen :)
VorteileMitarbeiterrabatt 25%, Spätschicht Zuschläge, bei Verkaufsoffener Sonntage Gutscheine und Zuschläge, Wunschbuch, Urlaubs- und Weihnachtsgeld
Nachteilekeine
4,0
Bürokaufmann (m/w/d) | Deutschland | 21. Sept. 2019
Anspruchsvoller als oft vermutet
Einzelhandel ist anspruchsvoller als die meisten denken. "Wer kann, der darf" ist das Motto bezüglich Weiterbildung und Aufstieg. Wer flexibel ist, kann National und Global weit kommen. Es gibt Schnuppertage, wo man dem Manager o. dem Controller im Store zB über die Schulter schauen kann.Verdienst tariflich geregelt, flache Hierarchien,Familienservice, Weihnachtsgeld, Urlaubsgeld, Sommer/Xmasfeste.
NachteileJe nach (Führungs-)Position kaum Work/Life Balance möglich, Personalmangel aus Budgetgründen, man muss zeitlich sehr flexibel sein; H&M versucht oft überstürtzt Neuerungen einzuführen, die dann oft nicht auf Anhieb funktionieren, und MA dürfen das im Verkauf "ausbaden", wenn verärgerte Kunden sich lauthals beschweren (Stichpunkt Onlinehandel und App)
Ich war jahrelang bei H&M beschäftigt. Habe dort meine Aus- und Fortbildung gemacht und später als Führungskraft gearbeitet. Mir wurde oft gesagt, ich sei "zu nett" zu den Kollegen. Man wird gegeneinander aufhetzt und ein miteinander gibt es nicht. Wenn man dann bei der Bezahlung im letzten Berufsjahr angekommen ist, gilt es nur noch die entsprechende Person aus dem Unternehmen zu mobben. Dies musste ich leider auch am eigenen Leib erfahren, nachdem ich es bei sehr vielen anderen auch selbst gesehen hatte. Hierzu gehören dann auch ständige "Feedback Gespräche" in welchen man nur nieder gemacht wird. Die Mitarbeiter die heute noch die Besten sind, gehören morgen zu den Problemfällen. Ich war in mehreren Filialen tätig und musste diese Erfahrung leider in allen Filialen sammeln.
VorteilePersonalrabatt, Weihnachts- und Urlaubsgeld
Arbeitgeber mit gewöhnungsbedürftigen Beigeschmack
War seit mehr als 6 Jahren in der Unternehmensgruppe beschäftigt und 2 Jahre in der Führungsebene tätig.
Ich will jetzt nicht nur schimpfen, da es auch tolle Zeiten gab. Das Team ist von Store zu Store unterschiedlich. Man kann Glück oder auch Pech haben( In meinem Fall hatte ich jedoch Glück)
Der Workload kann extrem Hoch sein und ist nichts für Menschen die nicht mit Stress umgehen können vor allem (Je nach Standort die Wochenenden sowie Feiertage wie ( Vorweihnachtszeit!!! Stress pur)
Die Work-Life Balance ist je nach Position im Unternehmen extrem schwankend. Während sich ein Sales Advisor kaum davon betroffen ist, kann es jedoch sein das Führungskräfte oft auf dem Zahnfleisch gehen!!!
VorteilePersonalkarte/ Getränke teilweise kostenlos
Stressresistenz und sehr flexible Arbeitszeiten erwünscht
Es werden eigentlich nur noch flexible Mitarbeiter auf Stundenlöhnerbasis gesucht. Die Probezeit kann 2x verlängert werden, also hat man keinerlei Jobgarantie. Mein Eindruck ist, man sucht billige Arbeitskräfte, um vorallem die Wochenend-Spätschichten abzudecken. Der Store ist immer sehr voll und eng gebaut. Viele Menschen an einem Ort muss man also zwingend mögen. Es wird sehr viel Fachwissen über Interieur, Warenbeschaffenheit, Materialien und Pflege abverlangt. Vom Klientel her, unterscheidet sich das Geschäft nicht von einem Bekleidungs-H&M.
VorteileVermögenswirksane Leistungen, betriebliche Altersversorgung, Urlaubs - und Weihnachtsgeld anteilsmässig
NachteileKeine festen Arbeitszeiten, viele Spätschichten, körperlich anspruchsvoll, da die Ware zum Teil sehr schwer und unhandlich
Ich war in mehreren Filialen! Eine Filiale ist anders als die andere. ABER überall musst du dich SEHR gut mit den Führungskräften stellen, wenn nicht dann such dir lieber einen anderen Job. Den Lieblinge werden bevorzugt!!! Du musst sehr flexibel sein, am freien Tag wird meist angerufen und du musst arbeiten gehen. Ins Gesicht wird gelächelt hintenrum wird mega gelästert! Zickerei steht an erster stelle, denn Mitarbeiter die seit Jahren in dem Unternehmen sind, nehmen sich Ihre arbeit (meist Abteilung) und helfen ungerne den anderen wie zb Anprobe sauber machen usw. Traurig aber war....
wirst du schwanger und ziehst um, nimmt dich die neue Filiale nicht mehr auf, obwohl du seit JAHREN für dieses Unternehmen gearbeitet hast! Die nehmen meist Studenten oder Junge Leute die keine Kinder haben.
Beyond energetic, charismatic, and strong team oriented team, who always made each day new and full of life.
First of all the whole company is based around team orientation, which lightens the staff body's moral entirely .This helps with making sure the entire store stays above the District Manager, as well as, the Store Directors Goals for every single department. Which is usually somewhere close to 85% per department, and also store sales. After that it would have to be the overall well roundedness in every individuals skill set level within each department, due to the exceptional Hennes & Mauritz handbook, learning, and training process. While the Trainers continuously remind the new team members during the training videos, and store walk throughs that, "It is more than acceptable to ask any type of questions no matter how they may seem to oneself that they may have; are holding, or are hiding, whether it be for pride, ego, or fear of sounding incompetent." The Supervisors, as well as, the Management Team do a very awesome job of reinforcing the concept of letting new team members know to be themselves, and frequently tell new members that letting out your questions from the beginning is a good way to start. Rather than holding them back for when the new team member is faced with an incident with a guest questioning them on the exact same query that originally during the first new member walk throughs. The upper management constantly reminds fairly new team members that if this case were to actually happen, simply having the vulnerability to have asked the question alongside of
VorteileThe Management always had incentives whether we met goal or not, donuts, lunches, an extension on holding some garments for us employees us. It was an awesome workplace.
NachteileClosing Time everybody leaves when the final department is clean, but that is also a pro because it added to our growth and team bonding.
This is a very honest review of my time working here. I highly recommend anyone that is considering working here to read this and keep it in the back of your mind.
Salary is not the greatest, but manageable. The issue is staff don’t get raises, and working hard or being a loyal employee essentially gets you nothing. People that shoulder responsibilities (even when given the “promotion” of being a lead in their department) aren’t given raises. I have witnessed staff who put their all into their work, and I have witnessed more laidback staff who put in 50%, they’re treated the same, paid the same, those who work harder are just given more pressure and responsibilities. Therefore, staff are better off giving 50% effort, as the pay won’t change either way, and staff won’t have to deal with management giving them extra responsibilities and stress with no incentive.
There is an employee of the month, but the reward is a H&M gift card, which is ridiculous.
The work/balance life is awful, and they take advantage of the softer/more sensitive people. Management will ask you (with pressure) to work last minute. They will ask you (with pressure) to increase your hours. Management change the schedules last minute. Often times I came into work to find out they had changed the schedule the day before, and I was no longer working that day. Or I would be called up by management asking where I was because I was supposedly working that day. Management take a long time to go over leave requ
VorteileCan be quite fun, A lot to learn if you want to, Promotion from within the company
NachteileSalary don’t give raises to staff that deserve it or are given extra responsibilities, Reward staff with gift cards only, Last minute changes to schedule, Management don’t look at requests for time off, Prevent staff from leaving on time every shift, Pressure by management to work more hours/on days off, Management pit staff against each other and create a stressful and toxic environment, Staff left to suffer if they don’t work in the department bringing in the most money, Management don’t back up their staff when they’re being mistreated by a customer, Ridiculous and impossible expectations given by upper management
Krótko mówiąc, zależy od miejsca pracy.
Płaca to najniższa krajowa, co nowa umowa dostaje się 5% do wypłaty, czyli takie 100 zł. Ale okazuje się, że to norma sieciówek więc nie mam czego się czepiać.
Pracowałem kilka lat, zacząłem od Galerii Krakowskiej.
Mam nadzieje, że do tego czasu coś się tam zmieniło.
Wytrzymałem tam parę miesięcy, po czym dostałem lekką traume. Musiałem parę miesięcy odpocząć od tej pracy.
Wieczny zapierdol, nacisk, zwracanie uwagi za byle co, ekipa wtedy była tragiczna... Nie jestem zbyt wymagającą osobą, ale jeśli dekoratorzy ignorują cię, dlatego że zarabiają 200 złote więcej i "stroją manekiny oraz sklep" to chyba coś było nie tak. W windzie w ciągu dnia nawet na "hej"/"hejka" nie odpowiadali. A dodam, że nie było osoby której bym źle traktował...
Początkowo nawet grafik był ignorowany częściowo, ale to akurat można było wywalczyć.
Pracownicy raczej żadko miały ze sobą problemy, ale często było toksycznie (różne charaktery pojawiały się i nie mogły zbyt polubić). Przykładowo, często na zamknięciu trzeba było zostać dłużej niż napisane w planie, bo piętro niżej osoby się nie wyrobiły. Pół godziny sprzątania stawało się godziną, plus wyjście tyłem galerii. Dodaj dojazd do domu, ja często bywałem dopiero przed 24 w domu.
Po zmianie lokalizacji, sytuacja była lepsza. W sklepie w Kapelance było o dziwo bardzo fajnie - panował taki klimat rodzinny, jak u babci na wsi. Można było się pośmiać, pogadać no i jak człowiek pracować.
Nie było oczywiś
Vorteilemoże być przyjemna, BARDZO elastyczny grafik (godziny pracy, jak i ilość godzin pracy w ciągu dnia)
Nachteileniskie zarobki, często toksyczny klimat, hierarchia nie do pokonania, ciągły zapierdziel
Where do I begin? It was a terrible experience in general. The interview process was quite simple, but off putting due to the unprofessionalism of the department managers, such as inappropriate vocabulary, criticizing one's personal life, setting up an incredibly late start date, pressuring you into quitting your old job, and disapproving of peoples availabilities- pressuring you to take more hours than what you may be capable of handling. If you have a friend that works at the store you plan on applying to, don't bother, they won't consider you as a possible candidate or fire you soon after hiring you. The management was incredibly disorganized with online training and with preparing name tags and the employee card. They were very judgmental and scrutinized everything you did- so much for "we are one team", right? Teammates are meant to help one another and give each other tips on how to perform well, however, they don't tell you whether if you are doing something wrong, and continuously give you praise for the work you do, but then suddenly let you go an hour before your shift begins. If you were to briefly converse with your fellow associates on your first day of training in order to get to know them, your time at H&M will be short-lived, given how they don't want NEW associates to socialize with one another whatsoever when on the floor, but are fine with older employees when it comes to hugging, excessive conversations, and laziness, such as leaving tables messy and ignor
VorteileDiscount, that's literally it. Nothing else to it.
NachteileThe schedule they give you is useless given how they'll secretly sign you up for random shifts, so you have to call in the morning to find out if you have work that day, toxic work environment, disorganized, terrible and rude management, NOT open minded
1,0
Customer Service Representative | Edinburgh | 31. Mai 2019
Hellish
The pros of working at the H&M call centre are that it’s situated in the centre of Edinburgh.
Fortnightly Pay.
The chance to sit in on other teams / departments and managers to experience some of what they do.
There is a big emphasis on moving up within the business- if this is your goal.
25% staff discount.
CONS
Pay is rubbish when compared to other call centre jobs or even supermarket work. Pay is around 8.57 an hour for a first line agent. No location pay, which would help out considering the office is in the city centre.
Pay does not reflect depth of role.
Agents are trained on H&M UK and then you might be placed into another team eg India or US or brands which means you need to take additional training in order to learn processes for H&M for other markets.
Most agents I knew were trained on at least two markets so you need to know your stuff- not reflected in the rate that’s close to minimum wage.
Surely H&M, a Swedish company should be implementing the living wage.
Grace time is the five minutes you have at the start and end of your shift in order to get set up/ logged out.
Five minutes is no where near enough time as the systems are slow and laggy. 5 minutes to read your emails, their internal news posts page, their office social network site (where team news / market updates are posted) 5 minutes is not enough time for this and it’s just cheeky.
You should be paid from the minute you enter the building. Some people come in 30mins b
Właśnie zakończyłem swoją 2-letnią przygodę z H&M i powiem szczerze: nigdy więcej pracy w sieciówce. Jest go ogromnie niewdzięczna praca, która w żaden sposób nie przekłada się na zarobki. Zacznę jednak od plusów pracy w H&M. Studiuję dziennie, dlatego też jedyną opcją było dla mnie 1/2 etatu. W ciągu roku akademickiego się to sprawdzało, natomiast kiedy podczas wakacji chciałem sobie dorobić tzn. zwiększyć etat nie było to możliwe, ponieważ cały czas słyszałem „Nie mamy na razie etatu wolnego”. Takim o to sposobem osoby, które przychodziły jako nowe na umowę zlecenie mogły zarobić fajną kasę podczas wakacji, a ja jako stały pracownik zostawałem ze swoją śmieszną pół etatową wypłatą. Oczywiście jest również kwestia nadgodzin, natomiast owych nie polecam wyrabiać, gdyż to robiłem na nadgodzinach było mi oddawane w dniach wolnych, a jak już jakieś miałem to było to parenaście złotych XD Po raz kolejny sposób jak zniechęcić do pracy stałych pracowników. Kwestie zarobków mamy za sobą - tak jak mówię, były one po prostu śmieszne i nie warte takiej ilości pracy jakiej od ciebie wymagają. A właśnie, kto wymaga? Przejdźmy teraz do słynnych managerów/ kierowników departamentu. Niestety większość z nich ma zbyt duże mniemanie o sobie i wymagają zbyt wiele. Już nie wspomnę o ciągłym wydzwanianiu w wolne dni, czy przyjdę do pracy bo coś tam. Podczas 2 zmian wielokrotnie zdarzało się, że przetrzymywali nas 15 min dłużej (które płatne nie było, a jak bywało dłużej to nie pozwalali się wybi
Vorteilewypłata podczas lockdownu, umowa o pracę, elastyczny grafik, zniżka pracownicza
Nachteilebardzo niskie zarobki, toksyczne środowisko, nieodpowiedni ludzie na stanowisku kierowniczym, stresująca atmosfera pracy, brak szacunku do pracownika, zbyt wygórowane wymagania
Ξεκίνησα ως Randstand πριν δύο χρόνια, μια εταιρία που νοικιάζει εργαζόμενους και όπου η σταθερότητα τυπικά δεν υπάρχει. Κάτι που συμφέρει την H&M καθώς μπορούν να σε απολύσουν οποιαδήποτε στιγμή αφού η σύμβαση μέσω Randstand είναι εβδομαδιαία και οι μισθοί χαμηλότεροι των μονίμων (3,2€ την ώρα ως Randstand και 4-6€ ως H&M). Οι πρώτες συμβάσεις στην εταιρία είναι τετραώρου για δύο ή τρείς μήνες και κάθε φορά υπογράφεις προσωρινές. Όταν αυτές ξεπεράσουν τις τρεις ή τέσσερις συμβάσεις, η εταιρία έχει υποχρέωση να σε προσλάβει ως μόνιμο. Ξεκινάς ως σύμβουλος πωλήσεων (sales advisor) και μια τυπική μέρα στη δουλειά έχει παραλαβή εμπορευμάτων, μοίρασμα στον όροφο και ταμείο. Συνήθως όλα γίνονται σχετικά ταυτόχρονα για αυτό και υπάρχουν λάθη όταν ειδικά δεν υφίσταται καλή συνεργασία με τους υπόλοιπους. Το πνεύμα ομαδικότητας δεν θα το βρει κανεις σε όλα τα υποκαταστήματα, αλλά γενικά υπάρχει και σε κάποια είναι μάλιστα πολύ οικογενειακό και υπάρχουν store managers χρυσάφι που μπορείς να τους εμπιστευτείς πραγματικά. Υπάρχουν περιθώρια ανέλιξης αλλά θέλει χρόνια αυτό για να επιτευχθεί εκτός αν έχει κάποιος τόσο ψωμωμένο βιογραφικό ή τέτοιο ταλέντο που δύσκολα ξεφεύγει από κάποιον. Κατά τα άλλα σου παίρνει αρκετό καιρό ως sales για να γίνεις visual (τα περιστατικά που έχω ακούσει είναι συνήθως 4-6 χρόνια) και όταν γίνεις visual ο μισθος είναι καλύτερος αλλά έχει δικαίωμα η εταιρία να σε στείλει σε όποιο παράρτημα θέλει αυτή (αυτό συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις θέσεις πέραν του sales
Vorteileέκπτωση 25%, bonus Πάσχα, Χριστουγέννων, τυπικοί σε μισθό, ωράρια, ένσημα
Nachteileσχετικά χαμηλός μισθός σε σχέση με το στρες, δυσκολία στην μονιμότητα, περίεργα ωράρια
Ormai l'azienda assume solo con contratto a chiamata. Non sarebbe nemmeno un problema se fossero onesti con i dipendenti, invece li spingono a credere che ci sia possibilità di assunzione(quasi inesistenti) pur di far lavorare sempre al massimo il job in call.
I dipendenti a tempo indeterminato sono quelli che veramente fanno la pacchia . Fingono settimane di malattie prima delle ferie per poi puntualmente e magicamente guarite all'occorrenza. Mesi di permessi, finti infortuni, qualcuno addirittura ha atteggiamenti scorretti verso i colleghi e i manager rimanendo impunito. Ogni tanto si verificavano anche strani casi di furti, però ecco H&m crede nelle persone quindi si fida. Peccato che Delle persone sbagliate.
Il contratto job in call è praticamente un tappabuchi. Per legge dovrebbero chiamare almeno 24 ore prima del turno di lavoro, se tutto va bene invece alle 18 ricevi la chiamata per il turno del mattino successivo.
Non puoi programmare ferie (che comunque si maturano) o dire troppi no (nonostante non sia pagata indennità di disponibilità) perché poi tendono a non chiamarti o comunque a farti fuori allo scadere dei sei mesi.
Diversamente se ti mostri un profilo valido, disponibile ed efficiente,dopo un anno e mezzo sei comunque fuori. Se hai avuto la sfortuna di un contratto più lungo invece sei destinatario a passare gli ultimi mesi a casa e a lavorare si e no tre giorni al mese proprio perché i giorni disponibili da contratto sono pochi.
Quello che manc
VorteileBuoni pasto
NachteileNessuna possibilità di assunzione, nonnismo dai dipendenti con contratto a Tempo indeterminato, C'è quasi l'obbligo di risposta alla chiamata
Poor salary and very rude customers but generally good management and colleagues
A typical day working at H&M depends on the shift you are working that particular day. For example, an early shift generally involves processing deliveries of stock. Once the store opens you may be serving at the till, clearing rails on the shop floor or continuing to process the delivery. A closing shift, on the other hand, will probably involve tidying the shop floor, closing and tidying the fitting rooms as well as serving at the till.
It should be said that if you work a closing shift you never know what time you're finishing which makes it very difficult to make plans for the evening. You may be lucky enough to finish on time but you may also find yourself finishing over two hours later than you were supposed to. This is a particular concern when working on weekends or during the school holidays.
The salary paid at H&M to sales level employees is very poor, especially compared with the salaries of other retailers paid to employees at the equivalent level. You are paid minimum wage for your age group unless you are lucky enough to be promoted to a team leader, visual merchandiser or department manager. The only positive thing I can say about the salary is if you have to stay later to tidy you are paid for every second. You also receive enhanced pay on the very rare occasions that you are required to work unsocial hours (typically between 23:00 and 06:00).
Your experience with management ultimately depends on the particular store you are working in. Having worked in tw
Bullying, Poor Communication, Low Pay/High Work Load, Unethical Shift Hours.
This company is good at marketing their work place but the management at this particular store is very unethical. The turnover rate is extremely high and the people who have quit have all experienced this. I just want to highlight my points so people applying can read about what goes on here. I left my job there due to these circumstances and stand by all these observations.
Managers belittle other managers to employees, managers talk down upon other employees to employees. This creates a culture of negative gossip in which employees will want to befriend the managers in order to not be bullied. This also creates a culture of fraternization. Respecting the power figures is of certain importance, any feedback is met with no changes what so ever.
Pay is minimum wage. You are on your feet your entire shift, breaks are frowned upon you can get between 4-9 hr shifts. Be prepared to be standing this long as well as running around. The job itself as expected is doing cash, customer service, processing shipments and putting out new clothes. Your functions will change every hour. Some days you will not get a break, you could be working until midnight and work at 7am the next day. This is EXPECTED. You are expected to work these types of hours for minimum wage. You will notice there is little to no consistency with the management, most will do whatever they want, this confuses employees on what the s